حضور رزمندگان مقاومت در جولان برای حمله به اسرائیل

«عبدالباری عطوان» معتقد است اگر جنگی میان ایران و اسرائیل صورت بگیرد سوریه یک لحظه هم در حمایت از ایران تردید نخواهد کرد. اکنون شماری از رزمندگان عرب و مسلمان در جولان حضور دارند و در انتظار چراغ سبز برای حمله گسترده به رژیم اسرائیل هستند.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از گفت و گوی خود با رادیو «دیوان تونس» (Diwan FM Live) در پاسخ به سوالی درباره آماده نبودن سوریه برای کمک به ایران در هر جنگی با رژیم صهیونیستی گفت: حدود یک سال پیش به سوریه سفر کردم و در خانه شخصی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه با وی به مدت ۵ ساعت دیدار و گفت و گو داشتم. سخنان وی بسیار صریح بود. من نمی توانم همه مسائلی که در آن دیدار مطرح شد، بیان کنم.

عطوان افزود: سوریه برای جنگ با رژیم اسرائیل آماده است. با وجود آنکه این کشور به دلیل جنگ، حمله های آمریکا و دسیسه ها و تحریم ها در شرایط نامناسبی به سر می برد، اما این کشور در هر جنگی که میان ایران با رژیم اسرائیل رخ بدهد، مشارکت می کند و به ایران کمک خواهد کرد. سوریه یک کشور است و مانند گروه های الحشد الشعبی، حماس و حزب الله و ... نیست.

وی با بیان این نکته که اگر جنگی میان اسرائیل و ایران آغاز شود سوریه یک لحظه هم در حمایت از ایران تردید نمی کند، تاکید کرد: حتی اکنون شماری از رزمندگان عرب و مسلمان در جولان حضور دارند و در انتظار چراغ سبز برای حمله گسترده به رژیم اسرائیل هستند.

عطوان در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر اخیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به لبنان و سوریه گفت: این سفر نشان داد ایران قدرتمند است و از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است. اگر ایران از رژیم اسرائیل می ترسید رئیس جمهوری خود را به دوحه و وزیر امور خارجه خود را به لبنان نمی فرستاد. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب هم در میان چند میلیون نمازگزار برای بزرگداشت سید حسن نصرالله حاضر شد. این اقدامات نشان می دهد ایران هیچ ترسی از تهدیدهای آمریکا و رژیم اسرائیل ندارد و در آمادگی کامل به سر می برد.

تحلیلگر فلسطینی تبار خاطرنشان کرد: درحالی شاهد این رفتار مقامات ایران هستیم که از زمان حمله موشکی ایران به عمق سرزمین های اشغالی، خبری از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم نیست و آنها در تونل ها مخفی شده اند. مقامات ایران روی زمین و در برابر مردم راه می روند اما مقامات رژیم اسرائیل در زیر زمین به پناهگاه ها و تونل ها پناه برده اند.

تحلیلگر سرشناس جهان عرب درباره نقش و رویکرد جبهه های مختلف مقاومت در آینده نیز گفت: تحولات غزه فیلم و سریال نیست. غزه در حال مقاومت است. لبنان و ایران به عناوین اصلی رسانه ها تبدیل شده اند. اقدام الحشد الشعبی عراق هم در شلیک پهپاد و موشک به سرزمین های اشغالی زیبا است. اکنون همه جبهه ها هماهنگ و متحد شده اند و این موضوع در عرصه عمل خود را نشان داده است. مقاومت به رژیم اسرائیل زیان های بسیاری وارد کرده است. همگرایی جبهه ها به سود نوار غزه و امت عربی و اسلامی است. این همگرایی جبهه ها از توان رژیم اسرائیل برای جنگ در جبهه نوار غزه کاسته است. ورود جبهه های مختلف به جنگ با اسرائیل، درنهایت این رژیم را با شکست بزرگی روبرو خواهد کرد.

پایان/

۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 30763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =